logo

logo

Mesajul subliminal


Un mesaj subliminal este un semnal sau mesaj conceput sa fie transmis sub limitele normale a perceptiei.Acesta se afla dincolo de nivelul constient, dar excita foarte bine simturile Sugestiile subliminale actioneaza la fel ca si sugestiile hipnotice. De fiecare data când ne confruntam cu o alegere, putem decide în mod constient ce decizie sa luam, în functie de vointa si de dorintele noastre; totusi, spiritul nostru inconstient nu are aceeasi capacitate de analiza a informatiei si el actioneaza în functie de datele pe care le-a primit ca si cum ele ar fi adevarate.
Subliminalul vizual Imaginile subliminale sunt invizibile la o viteza normala. Ochiul nu le va putea vedea decât daca stie ca exista o imagine subliminala pe care sa o caute si asupra careia sa se concentreze. Numai atunci va putea sa o întrezareasca si, chiar daca nu a vazut-o înainte, acum, când stie unde este, va putea sa o vizualizeze.
Subliminalul auditiv (sau sonor) nu se bazeaza pe durata, ca subliminalul vizual, ci pe intensitate; o fraza difuzata la un nivel prea scazut pentru a fi perceputa în mod constient este înregistrata si decodata de creier; de exemplu, atunci când ascultam o melodie care contine mesaje subliminale, în general nu auzim decât melodia.
Folosirea subliminalului Atunci când sugestiile sunt pozitive, rezultatele pozitive sunt uimitoare: relaxarea, atenuarea durerii, eliberarea de o sexualitate refulata, dobândirea unei gândiri pozitive, realizarea de performante sportive, încrederea în sine, reducerea depresiei, tratarea alcoolismului… Cel mai bun moment pentru ascultarea subliminalului este seara, înainte de culcare, sau dimineata, imediat dupa trezire, atunci când visele noastre au toate sansele sa fie orientate în sensul reprogramarii pe care o dorim.
Un exemplu probabil ca cel mai faimos episod al controversatei istorii a mesajelor subliminale este cel întâmplat în 1957 în Statele Unite, când patronul unei firme din New Jersey, James Vicary, l-a convins pe proprietarul unui cinematograf sa fie de acord cu promovarea unor produse (floricele si Coca-Cola) prin intermediul unor cadre de foarte scurta durata (0,03 secunde) în proiectie, repetate pe tot timpul filmului. "Studiul" s-a desfasurat pe perioada a 6 luni, mii de americani fiind astfel atrasi într-un "joc" de care nu aveau habar. Cele doua mesaje erau: "Beti Coca-Cola" si "Mâncati floricele de porumb". Vicary a sustinut ca vânzarile la Coca-Cola au crescut cu 18%, iar cele la floricele cu 58%.
In zilele noastre cel mai intalnit mesaj subliminal este "SEX" si il putem gasi pe FACEBOOK
sau chiar la tastatura de la PC
In concluzie suntem inconjurati numai de mesaje subliminare care ne afecteaza mai mult sau mai putin.


Niciun comentariu: